Skip to content

Möt Ransom Riggs och Tahereh Mafi – i kväll!

22 november, 2012

Ibland önskar jag att jag kunde dela på mig och vara på två platser samtidigt. I kväll besöker nämligen Tahereh Mafi OCH min favvo Ransom Riggs PUNKTmedis i Stockholm för att prata om sina böcker. Och jag är upptagen och kan inte gå dit! *olycklig_tjej*

Tahereh Mafi är 23 år gammal, bosatt i Kalifornien och debuterade med boken Rör mig inte! (Shatter Me), som gavs ut på B Wahlströms tidigare i år.

För den frekventa besökaren här på bloggen behöver Ransom Riggs knappast någon närmare presentation (vi har tjatat ganska duktigt om honom – och kommer mest sannolikt att fortsätta med detta). Men det är ju alltså mannen bakom Miss Peregrines hem för besynnerliga barn. Inte läst? Gör det! Och sväng för sjutton förbi biblioteket på Medborgarplatsen i kväll om du befinner dig i Stockholm! Först ut att prata bok och författarskap är Tahereh Mafi klockan 17.30 och därefter, klockan 19, är det dags för Ransom Riggs.

Sofia

One Comment leave one →
  1. 29 november, 2012 8:39 e m

    Jag har inte läst Miss P än, men någon hade lagt den precis framför näsan på mig när jag skulle gå från biblioteket igår så jag impulslånade. (I den mån man kan impulslåna något man planerat att läsa i evigheters evigheter?) Ska bli spännande!

Kommentera

