Skip to content

En liten enkät (för att det är kul)

7 november, 2012

Hittade den här enkäten hos Unga vuxna, som i sin tur hittat den hos Pocketlover. Enkäter is the shizzle men av någon anledning är det sällan jag svarar på några … Bättring på mig.

Senaste böckerna jag läste: Under Halloweenhelgen läste jag Den sista utvägen av Karina Berg Johansson, vilket kändes högst passande med tanke på dess skrämselfaktor (vilken inte är jättehög, okej, men förmodligen bland det läskigaste jag har läst på länge). Innan dess var det Augustprisnominerade Only väg is upp (Emmy Abrahamson) och My Life Next Door (Huntley Fitzpatrick). 

Böcker jag läser just nu: Resten får du ta reda på själv av Lauren Conrad och Liten parlör för älskande av David Levithan. I förstnämnda har jag inte riktigt blivit sams med huvudkaraktären än. Jag känner ett visst agg mot henne, samtidigt som jag är rätt övertygad om att hon kommer att lära sig ett och annat på vägen genom boken. Ergo, i slutändan kommer jag med största sannolikhet att gråta för hennes skull. Beträffande sistnämnda – David Levithan är min idol. Förläggare för en massa awesome böcker på Scholastic Press OCH fantastisk författare?!

Böcker jag ser fram emot: Har ganska nyligen reserverat Ask the Passengers på bibblan, så den ser jag fram emot. Och om vi blickar lite längre fram längtar jag efter uppföljaren till Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children (Ransom Riggs), Walking Disaster (Jamie McGuire) och, kanske allra mest, den stora bokkatalogbibeln Vårens böcker för att där kunna se vilka fler böcker jag ser fram emot.

Senaste filmerna jag såg: Föredrar vanligtvis serier framför filmer, men givetvis smiter det in en och annan film i min vardag också. I helgen såg jag nya Bondrullen Skyfall. Schysst action, fab intro.

Filmer jag ser fram emot: Breaking Dawn part 2. Hello drinking game! (!!!)

Senaste TV-serierna jag såg: Upptäckte Netflix. Insåg att jag inte sett sista säsongen av 24. Var tvungen att göra det. Började därefter på Breaking Bad efter påtryckningar från sambon. Tyckte sådär. Övergav BB och började se Modern Family i stället och cirka där har ni mig nu. Fast, fängslad, förtjust. Så jäkla rolig serie.

TV-serier jag längtar efter: Girls, Game of Thrones, nästa avsnitt av Grimm.

Musik jag lyssnar på just nu: Udda blandning av hårdrock, jazz, pop och utländska topplistor (när chefen får bestämma), titlar innehållandes orden blå och/eller fåglar (när sambon skickar låtar) och Of Monsters And Men, Kent och Masquer (när jag får välja).

Musik jag ser fram emot: Syket får gärna släppa nytt snart. Då blir jag glad.

Så, det var den enkäten. Sno den gärna och svara du också!

Sofia

2 kommentarer leave one →
  1. 7 november, 2012 2:43 e m

    Kul svar att du ser fram emot Vårens böcker för att se vad du ser fram emot sedan. Levithan älskar jag också, vill läsa parlören.

Trackbacks

  1. Lägesrapport | SofiaFritzson.com

Kommentera

