Skip to content

Rowlings nästa – en barnbok

9 oktober, 2012

Föga förvånande hamnade J K Rowlings nya vuxenroman The Casual Vacancy direkt på brittiska topplistans förstaplats när den kom ut (och egentligen redan innan dess). Den har dock mottagit varierande omdömen och jag, som givetvis beställde hem den på releasedagen, har ännu inte börjat läsa av oro för att bli besviken.

Nu går Rowling ut i media och avslöjar att hennes nästa publicerade titel förmodligen kommer att vara en för unga och då till och med för en yngre publik än den som till en början tillskrevs Harry Potter. Ytterligare en skönlitterär roman är också på g, men i nuläget har inga släppdatum offentliggjorts.

Någon av er som läst The Casual Vacancy? Vad tyckte ni?

Sofia

4 kommentarer leave one →
  1. Anna permalink
    9 oktober, 2012 11:13 f m

    Jag började läsa den men den var inte alls som jag trodde den skulle vara, med andra ord en besvikelse och personregistret var så stort att det nästan blev lite svårt att hålla reda på vem som var vem/hörde till vem.

  2. Elin permalink
    9 oktober, 2012 12:28 e m

    Jag har också börjat läsa den och gillar den. Jag har nog tolkat den rätt – det är en vanlig roman med en touch av Rowlings personbeskrivningar, småhumor och berättelsestruktur. Inga besvikna miner här, men å andra sidan gillar jag den här sortens litteratur. :)

  3. 9 oktober, 2012 1:08 e m

    Läser den just nu och gillar den inte så mycket tyvärr.

  4. 10 oktober, 2012 10:23 f m

    Det verkar vara lika stora läger som gillar och ogillar, jag blir kluven, jag. Särskilt då jag är en kräsen läsare, ska jag ens orka mig på den? :)

Kommentera

