Skip to content

Vinn Välkommen hem! (Och vinnarna är …)

24 september, 2012

I dag gästrecenserar vi Johanna Lindbäcks senaste bok, Som om jag frågat, på Bokhora! I samband med det vill vi passa på att lotta ut fem exemplar av hennes härliga Välkommen hem i pocket.

I boken möter vi Sara som pluggat ett år i London och som nu är tillbaka i Luleå igen.

Välkommen hem fångar känslan man får när man har varit borta så länge att livet hunnit gå vidare, för en själv och för de som stannade kvar. Det är som att försöka passa in en pusselbit i ett 5000-bitars pussel trots att man från början anar att man valt fel del av himlen.

Alla längtar vi nog bort då och då, även om det innebär att livet kanske inte är sig helt likt när man kommer hem igen. Så för att vara med i utlottningen vill vi veta var du längtar just nu! Är det så enkelt som hem till soffan och lugnet? Till New York och storstadens puls? Eller en solig sandstrand där det inte finns någon annan i närheten?

I morgon drar vi vinnarna, så glöm inte att skriva med dina kontaktuppgifter så att vi kan få tag på dig!

Malin och Sofia

Vinnarna är nu dragna, genom den utmärkta metoden dra-lapp-ur-hatt, och vi säger grattis till: Chicken, Mari G, Elin, ielinashylla och Sincerely Johanna! Mejla era adresser till ungabocker@gmail.com så skickar vi ett stycke härlig höstläsning. Mycket läsnöje! (Och kanske ses vi på bokmässan?)

11 kommentarer leave one →
  1. 24 september, 2012 12:28 e m

    Just nu längtar jag till ett universum där allting löser sig. Där stress och tjat inte finns och där mina arbetsuppgifter kan lösas med ett magiskt knips med fingrarna. Men hemmet och soffan kan ju funka som alternativ :P

  2. 24 september, 2012 1:14 e m

    Jag längtar efter den där sköna känslan i kroppen, när allt är bra och man kan känna sig sådär harmonisk och lugn. När det inte längre är så hemskt jobbigt kring mig o min familj. Som efter att det där fruktansvärt irriterande popcorn-skalet äntligen lossnat, då, just då känns det riktigt bra!

  3. Malin Gustafsson permalink
    24 september, 2012 1:58 e m

    Nu när det börjar bli kallt och ruggigt längtar jag tillbaka till Spaniens härliga stränder!

  4. 24 september, 2012 2:35 e m

    Jag längtar till en veckas ledighet, med fördel till ett ställe som har öppen spis, många olika goda tesorter och varma raggsockor så jag oavbrutet kan få läsro och ta mig igenom lite böcker istället för några sidor här och några där som det är just nu.

  5. 24 september, 2012 3:31 e m

    Åh vag jag till läsa den boken! ^^

    Just längater jag till december! Då hoppas jag att min examensuppsats är klar, och att jag har tillräkligt med pengar för att åka till Bryssel och träffa vänner som jag inte sett på länge. Jag längtar till ett slut på studentlivet och ett jobb i Bryssel innan vintern är över. :)

  6. Mari G permalink
    24 september, 2012 7:16 e m

    Åh, den här boken vill jag läsa!

    Jag satt idag och tittade på lite kort från när jag var i Egypten och fick en sådan plötslig längtan efter att åka tillbaka dit, saknar värme, sol och havsbad just nu.

    /Mari

  7. 24 september, 2012 9:34 e m

    Jag längtar till en plats där jag kan skriva en kommentar på en blogg vid den här tiden och det fortfarande är ljust ute, ett ställe där mina jackor ligger undanstoppade och bortglömda i en svart sopsäck läääängst in i förrådet, ett paradis där SL och SJ inte kan skylla sina förseningar på väderleken. Jag vill ha en riktig sommar.

  8. Ewa permalink
    24 september, 2012 9:47 e m

    Just nu längtar jag till snön. Vinter är min favoritårstid så jag längtar efter att kunna komma hem för att kolla på TV med en kopp varm choklad medan det snöar ute för att sen gå ut i snön och se min lilla vovve bli galen av slöflingorna och försöka fånga dom :’D
    Hoppas jag vinner, har länge velat läsa den boken!

  9. 24 september, 2012 11:01 e m

    Just nu längtar jag efter att få sova och drömma en sån där bra och lycklig dröm. Där allt ändå löser sig och så vaknar man med ett leende på läpparna som håller i sig under resten av dagen :]

  10. 25 september, 2012 4:18 f m

    Johanna Lindbäck gillar jag – har hemma och har läst ”Min typ brorsa”. Jag längtar just nu till London (fast det ör samma klimat om inte regnigare). Jag har inte varit där sedan åttan men vill shoppa te i någon mysig tebutik, köpa en och annan bok, fika och strosa i någon av parkerna och få testa att ta en cider på någon mysig pub den här gången! (:

Trackbacks

  1. Tips!! Tävlingsdags igen! « TinaO

Kommentera

