Skip to content

Stacked – librarians, reviews, mayhem

6 juli, 2012

En av sakerna jag älskar med Internet är länkkärlek. Hittar man en ny favorit så dröjer det inte länge förrän man har hittat tio till, just på grund av fina rekommendationer. I går snubblade jag över Stacked, en bokblogg som drivs av tre bibliotekarier. (Avslöjande, jag avgudar bibliotekarier och kanske speciellt Jenny Lindh som svarar på frågor i DN). Stacked utgör inget undantag i den kärleken. De skriver otroligt bra och genomtänkta recensioner, de kommenterar på nyheter och följer upp stora bokbloggarhändelser på nätet.

De gör dessutom det bibliotekarier gör bäst, de organiserar sina boktips. Är du ett fan av young adult så får du inte missa Kellys utförliga schema över nyutkomna böcker under 2012 (jag skämtar inte, allt från huvudtema till ort finns ordentligt ifyllt, kika genast!).

Så nu när helgen är i antågande och sommarvädret börjar återgå till det normala (regn, med lite åska vid sidan av) tycker jag att det är helt rätt läge att gosa ner sig med lite bloggläsande. För även om det bästa är att läsa böcker, så är det bra härligt att läsa om böcker också.

Malin

2 kommentarer leave one →
  1. 6 juli, 2012 8:32 e m

    Tänkte bara säga att jag fått böckerna nu. Tack så jättemycket för vinsten! :)

Kommentera

