Skip to content

Tavi Gevinson på TEDxTeen

16 april, 2012

Jag har tidigare uttryckt min outtömliga kärlek för Tavi Gevinson, hennes blogg och framför allt hennes nystartade magasin, RookieMag.com. Det är Darling för 10-talet, med en något yngre målgrupp.

Jag gillar Gevinsons minst sagt vimsiga sätt att skriva, hennes tankeströmmar, modekärlek och referenser till Ghost World. Så när jag såg att hon skulle prata på TEDxTeen var det bara att bänka sig framför datorn. Och eftersom det visade sig vara helt underbart så tycker jag att ni ska ta er de sju minuterna i dag och göra samma sak.

Women are complicated, women are multifaceted. Not because women are crazy, but because people are crazy and women happen to be people.

Varsågod och njut!

Malin

No comments yet

Kommentera

