Skip to content

The Hunger Games … nedräkningen

8 mars, 2012

Det tog mig en evighet att läsa hela trilogin. Inte för att jag inte tyckte om den, jag formligen avgudade första boken och tyckte mycket om tvåan också. Okej, vänta lite. Det var alltså typ punkt där. Jag älskade ettan och tvåan. Tredje och sista delen – not so much. Den grep aldrig tag i mig som de föregående böckerna gjorde och vägen till det slutgiltiga målet kändes förutsägbar, gnällig och långtråkig. Sedan att jag drabbas av små irritationskickar vid triangeldraman (Peeta/Katniss/Gale och allas vår bästa: Edward/Bella/Jacob *rys*) bidrar förmodligen till mitt ogillande. The Hunger Games ska förvisso inte läsas som en kärlekshistoria i den traditionella bemärkelse som jag uppskattar (pojke och flicka träffas, en av dem lite svårtillgänglig, men intresse uppstår och som brev på posten lite  problem och hinder för att de tu ska kunna vara lyckliga och finstämda boken igenom, och i slutändan blir allting bra på något vis och jag gråter).

MEN. Första boken var för mig en stor upplevelse och ingen har väl missat att vi bara är ett stenkast ifrån filmpremiären?! Nu har SF släppt biljetterna för Bioklubbens medlemmar (varför är jag inte medlem, varför?) men redan i morgon är det fritt fram för vem som helst att roffa åt sig ett gäng biljetter, då de alltså släpps för allmänheten.

Och medan vi räknar ner från 15 (dagar kvar) kan vi ju repristitta lite på den här fina trailern:

Sofia

2 kommentarer leave one →
  1. 8 mars, 2012 11:00 e m

    Jag och mina kompisar har redan bokat upp 12 platser i Malmö ^^ Stöööört pepp!

Kommentera

