Skip to content

Clockwork Prince och boktrailerkärlek

6 februari, 2012

Visste ni att begreppet ”book trailer” faktiskt är ett registrerat varumärke? Bisarrt. Men fenomenet är härligt. Just nu tror jag bestämt att jag har blivit lite förtjust i trailern för Clockwork Prince, andra boken i serien om The Infernal Devices, av Cassandra Clare. Och jag har inte ens läst första boken. Men kom igen, viktorianska England och ett triangeldrama, vad kan bli bättre?

.

Har ni tips på några bra trailers jag inte bör missa?

Är du förresten lite extra intresserad av boktrailers? Då tycker jag du ska kika på In Search of the Ultimate Children’s and YA Book Trailer hos Publishing Perspectives. Vad gör egentligen en boktrailer framgångsrik? Maggie Stiefvater säger det bäst:

“Rubber cement, string, clay, cookie dough, and a little black magic.”

Malin

2 kommentarer leave one →
  1. 6 februari, 2012 7:21 e m

    Min favorit är: http://www.youtube.com/watch?v=XWrNyVhSJUU <3

  2. 6 februari, 2012 8:05 e m

    Nu blev jag helt sanslöst sugen på att läsa om den! Jag vet att filmrättigheterna till Miss Peregrine är köpta, men nu får de snabba på och göra en film.

Kommentera

