Skip to content

Ska man börja köpa julklappar nu?

27 november, 2011

Svaret är väl troligtvis ja. Men om jag känner mig själv rätt kommer jag att stressa runt med alla andra sent-ute-i-år-igen-julklappsletare omkring 22 dec. Nåväl, det hindrar ju inte att man åtminstone kan börja fundera över vad man ska köpa till nära och kära. Och vad kan man bättre utgå ifrån än sin egen önskelista?

Så mitt första julklappstips är ”novellixen” Jag vill veta var stockrosorna kommer ifrån av Amanda Svensson.

”Jag frågar henne igen om hon minns den första kvällen, enda kvällen, gårdagskvällen, hur vi möttes vid en häck på Sveriges sydligaste udde, måsarna och strandrågen, havet alldeles nära och hur hon stack armen genom häcken och tog tag i min arm, och att jag tyckte att hon var söt, mycket söt, men inte vacker, inte så att det gjorde ont.”

Egentligen vill jag ha hela nya fyran från Novellix – har ni sett de fina omslagen som Maria Kask har illustrerat? Samtliga fyra noveller släpps i handeln 7 dec. Gott om tid att köpa både en och två (eller fyra) för att lägga under granen med andra ord.

Ha en fin första advent!

Sofia

No comments yet

Kommentera

