Skip to content

En Snövit måndag

21 november, 2011

”Snow White adaptations are like buses, you wait ages for one and then two come along at once.”

– Daily Mail

På måndagar ligger hela veckan framför våra fötter och allt är möjligt. Så även dubbla Snövitfilmer. Det finns en del fantastiska versioner av Snövit, bland annat en YA-berättelse full av blod och grymheter (som jag tyvärr inte minns namnet på, Google svek mig denna gång). Men nu har vi två nya filmer att se fram mot! Mirror, mirror ska ha premiär 16 mars och Snow White and the huntsman 1 juni. Jag förstår att Hollywood inte har en stor gemensam kalender där de prickar av sina projekt, men två versioner inom loppet av några månader är ganska otroligt. Kanske skapas en enorm hype och allt vi gör i vår är att prata Snövit? Uppenbarligen fungerar det hyfsat redan nu, med tanke på att jag skriver om det men också det här inlägget, det här och det här (och så vidare…).

Men det är två väldigt olika versioner som kommer, jag menar, spana in bilden på de två Snövit. Kristen Stewarts Snövit skulle gör slarvsylta av Lily Collins version.

Men å andra sidan ser inte Kristens Stewarts version av Snövit helt redo ut att brista ut i duett med skogens väna djur. Snarare skjuta dem med en pilbåge tre vuxna män knappt klarar av att spänna.

Jag måste erkänna att jag är jättespänd på att se bägge versionerna, och att dissekera dem efter tittande. Vilken version ser ni mest fram mot? Spana in trailerna och fundera lite!

Malin

8 kommentarer leave one →
  1. 21 november, 2011 10:26 f m

    Den med Kirsten, och det har inget med henne att göra, utan jag tänker att det kan vara en intressant tolkning av sagan medan Mirror mirror känns som en upprepning, fast ”lite roligare” bara. Sedan är jag å andra sidan en sucker för Sagan om Ringen, så jag gillar när det är SPÄNNANDE! :)

    • 21 november, 2011 3:03 e m

      Det är kul att Huntsman drar den åt ett helt annat håll än den Disneyversion som man är van vid att se! Jag hoppas att den har ganska omfattande mörka drag :). /Malin (som också tittat väldigt mycket på Sagan om Ringen i sina dagar)

  2. 21 november, 2011 12:01 e m

    Rödluvan och nu Snövit, att göra om olika nyversioner av gamla sagor kommer det nog alltid att göras =)

    Är inget större fan av Kristens Stewart men den versionen verkar helt klart väldigt snygg och cool.

    Mirror Mirror verkar mer flumm, men ska helt klart se båda ^^

    • 21 november, 2011 12:08 e m

      Jag hoppas att Kristen Stewart visar prov på ett bredare emotionellt utbud än i Twilight-filmerna, som mest består av ett förvirrat och lite ledset ansiktsuttryck. Hoppas på rättfärdig ilska och snygga kärleksscener ^^ /Malin

  3. 21 november, 2011 7:27 e m

    Det är verkligen två helt olika filmer med intressanta drottningar. Spännande med Kristen Stewart (lika mycket i Snövit (med brittisk accent) som i sista Twilight där Bella inte ska vara sitt läppbitande klumpiga jag längre) och Armie Hammer (”You can rub my tummy.” Hahaha!) känns verkligen Prince Charming. Så ja, jag är också nyfiken på båda.

    • 22 november, 2011 11:54 f m

      Det ska verkligen bli spännande att se om Kristen Stewart kan gå mer åt The Runaways snarare än Twilight. Föredrar alla gånger henne i den förstnämnda :).
      /Malin

  4. 21 november, 2011 7:52 e m

    Jösses, har inte sett trailern till Mirror, Mirror innan men herregud vad jag inte kommer gilla den filmen. Får rysningar (på ett dåligt sätt) av två och en halv minut. Sån där typisk ”crazy” humor som jag avskyr.
    Snow White and the Huntsman ser grymt bra ut dock. Världen behöver fler uppgraderade disney-prinsessor som kan se efter sig själva.
    Himla intressant att se både trailerna brevid varandra måste jag säga. Det är ju inte ens samma karaktärer (om vi jämför de båda drottningarna t.ex).

    • 22 november, 2011 11:56 f m

      Nej, två helt skilda världar! Ser fram mot en blodtörstig Charlize Theron på ett helt annat sätt än en småelak Julia Roberts, det ska erkännas :).
      /Malin

Kommentera

