Skip to content

Hunger Games – den första trailern

17 november, 2011

Jag vet, jag vet! Internet svämmar redan över av Hunger Games entusiasm, vad håller jag på med egentligen? Men med tanke på min förtjusning (*host* besatthet *host*) i allt material jag kommer över, och det faktum att jag i går snubblade över två belästa personer som inte hade en aning om vad Hungerspelen var (jag vet, lurigt!) kände jag ett behov av att dela med mig av trailern och lite länkar.

.

Trailern visar bara första delen av boken, och inga av händelserna i arenan. Enligt Lionsgate är det för att bygga upp tittarnas förväntningar och för att ge de oinvigda lite information om Panem. Får du inte nog av att titta på trailern (om och om igen) kan du läsa en högst vetenskaplig analys av den hos Forever Young Adult (Teasercitat: ”The Seam definitely looks pretty crappy! The only thing missing from this rural tableau is a hillbilly wearing a barrel.”).

Du kan också besöka The Capitol och ladda ner posters. Eller bara bli lite nervös av layouten och fundera på vad som egentligen händer när du registrerar dig. Sen kan du också besöka filmens officiella hemsida och imponeras av den brinnande… eh… fågeln (ja, vad översattes mockingjay till på svenska egentligen?). Just nu är det bara 126 dagar och 14 timmar kvar till premiären, så det gäller att förbereda sig ordentligt!

Malin

6 kommentarer leave one →
  1. 17 november, 2011 10:13 f m

    Traileren er så bra! Jeg gleder meg så utrolig til filmen.

    Jeg har også vært innom Capitol siden men turte ikke registrere meg he he.

    • 17 november, 2011 10:48 f m

      Man vet att man lyckats med en hemsida när besökaren på allvar undrar var den kommer leda. Blir det filmposters eller mystiskt registrering? :)
      /Malin

  2. Zachan permalink
    17 november, 2011 11:58 f m

    Mockingjay=Härmskrika ;)

  3. 17 november, 2011 4:11 e m

    Det här inlägget om Cinna och Rue är två veckor gammalt, ancient history, men intressant.

    http://nerdgasmnoire.wordpress.com/2011/11/03/yes-there-are-black-people-in-your-hunger-games-the-strange-case-of-rue-cinna/

    • 18 november, 2011 9:31 f m

      Jätteintressant, jag hade inte läst (eller sett bloggen, awesomeness!). Jag vet att jag reagerade när de castade Jennifer Lawrence som Katniss; hur Hollywood alltid ska trycka in någon som är blond och färga deras hår mörkt i roller som tydligt beskrivs helt annorlunda. /Malin

Kommentera

