Skip to content

Facebook och Push Pop Press

4 augusti, 2011

En spännande nyhet på det digitala området är att Facebook har förvärvat Push Pop Press, ett företag som skapar digitala böcker för iPad och iPhone. Tanken är dock inte att de via Facebook ska börja publicera digitala böcker och därmed har de inte heller för avsikt att konkurrera med Amazon, Google eller Apple. I stället vill de bygga ut den interaktiva plattform som Facebook utgör och ge användarna ytterligare möjligheter att dela sina historier med andra.

Trots den ganska sparsmakade informationen blir jag omåttligt intresserad. Sociala medier utgör i dag en viktig källa för vad vi tar till oss i nyhetsväg. Ständigt uppkopplade och med Facebook som given mötespunkt är jag övertygad om att ett digitalt projekt som fokuserar på historier, läsning och delning skulle generera både uppmärksamhet och intresse hos en bred åldersgrupp. Det här håller vi koll på, inte sant?

Sofia

Annonser
No comments yet

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: