Skip to content

Write teen + internships

28 juli, 2011

Så hände det sig igen att jag undrar varför jag inte befinner mig på de ställen där roliga saker händer. Till exempel Berkeley. (Detta är något jag vet att Sofia också undrar över, speciellt när det gäller platser i USA.)

Det jag syftar till är kurserna i Write teen som anordnas av två YA-författare och som hålls i Berkeley.  Kategorin Class Descriptions får mig att fnatta runt lite på datarummet. Det finns allt från effektiv dialog till hur man närmar sig branschen. Just branschlektionerna skulle jag vilja vara med på. Men alas (hélas!) är det inte möjligt.

Nummer 2 på listan av ställen jag inte befinner mig men där roliga saker händer är New York, Boston och Nashville. Där är nämligen summer intern season i full sving. Jag har haft förlagspraktik. Det var otroligt roligt och väldigt lärorikt. Jag skulle gärna ha mer, t ex på Hachette Book Group. Åh, snälla svenska förlag, skulle ni kunna tänka er att införa praktiksäsonger?

Malin

No comments yet

Kommentera

