Skip to content

This is teen

26 juli, 2011

Tycker du om Libba Bray, Meg Cabot, och/eller Maggie Stiefvaters verk? Och framförallt, tycker du det är kul med YA-boktips?

Scholastic har under sommaren startat initiativet ”this is teen”, där YA-författare och fans kan mötas i verkligheten och på webben. Vi stackare som inte befinner oss i USA kan ju inte njuta av deras framträdanden på bokturen, men vi kan kolla på extramaterial och framförallt så kan vi få dela våra läsupplevelser med andra. This is teen finns på facebook också, och jag är speciellt glad i Book Finder (även om jag suckar när jag måste fylla i tjej/kille, och fnissar när mitt enda åldersalternativ är 19+). Där kan du välja mellan olika teman, författare och böcker som du är intresserad av vilket leder till mer tips, med boktrailers och författarintervjuer. Alla tips är såklart från Scholastic, men jag upptäckte flera YA-titlar av Alice Hoffman (jag älskar The Ice Queen) som jag aldrig sett förut, så jag var väldigt nöjd (och har väl därför uppfyllt PR-målen alldeles utmärkt).

Malin

No comments yet

Kommentera

