Hoppa till innehåll

Seven the Series – Sju författare och en serie

3 september, 2012

Jag tycker om bokserier, då får jag nämligen god tid på mig att lära känna karaktärer och kan gosa ner mig lite extra i olika intriger. Så när jag såg att Orca Books skulle satsa på en serie med sju böcker av olika författare som alla skulle publiceras samtidigt blev jag riktigt nyfiken. Hur funkar det egentligen?

When David McLean, beloved grandfather and avid adventurer, dies at the age of ninety-two, he leaves behind a very unusual will that outlines the seven tasks he has set for his seven grandsons. Eric Walters and six other well-known authors — John Wilson, Ted Staunton, Richard Scrimger, Norah McClintock, Sigmund Brouwer and Shane Peacock — bring their signature styles to a series of adventures that take readers from the top of Kilimanjaro to the bottom of the Mediterranean.

När förläggaren beskriver problemen med att få sju olika författare att samarbeta över detaljer och kontinuitetsfrågor kan jag inte låta bli att bli sugen på att läsa böckerna. Sju barnbarn, varav ett tvillingpar, och dessa ska beskrivas med trovärdiga röster. Kanske blir det just riktigt trovärdigt för att alla får en helt unik författarröst?

Passa på att läsa ett utdrag ur böckerna och mer om upplägget och författarna på bokseriens hemsida.

(Personligen anser jag att boktrailern på många sätt liknar en reklamfilm för en actionsemester, men jag tänker inte bli avskräckt!)

Malin

En kommentar leave one →
  1. 5 september, 2012 1:56 f m

    Åh vad coolt ändå! Frågan är ju hur mycket tid som har lagts ner på det här. Jag menar, det är ju tidskrävande nog att bara skriva en bok, sen att få det att stämma ihop med sex andra också – herregud!

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 32 andra följare

