Skip to content

Levithans senaste = omslagskärlek

25 augusti, 2012

Varje dag en ny kropp. Varje dag ett nytt liv.

Varje dag vaknar A i en ny kropp. Det finns inga varningar eller föraningar om vems kropp det kan bli, eller var. Så A har satt upp riktlinjer för sig själv: fäst dig inte vid någon, dra inte uppmärksamhet till dig, lägg dig inte i. Och det fungerar bra tills den dagen A vaknar upp i Justins kropp och träffar hans flickvän, Rhiannon. Då slutar plötsligt reglerna att gälla.

Jag tycker premissen verkar väldigt spännande, för A är varken en hon eller en han, A bara är. Jag vill veta var Levithan tar den här berättelsen, jag vill veta var A kommer ifrån och om kärlek faktiskt kan vara tillräckligt i en sådan udda situation.

Sedan är jag helt kär i omslaget. Jag såg det i en liten annons på webben och letade genast upp den största bilden jag kunde hitta. För mig signalerar det både frihet och ensamhet på samma gång.

Malin

 

4 kommentarer leave one →
  1. 26 augusti, 2012 10:42 e m

    Jag har just läst En bit av mig fattas av Levithan och blev nu väldigt sugen på Every day. Tack för tipset.

    • 27 augusti, 2012 6:53 f m

      Jag har bara läst ”Ibland bara måste man” av Levithan tidigare, och den kom ju 2003, så jag ser fram mot att läsa Every Day och se hur författarskapet har utvecklats :)

      /Malin

Trackbacks

  1. Höstens Kids’ Indie Next List « Unga böcker
  2. Bokblickar mot 2013 « Unga böcker

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 32 andra följare

