Hoppa till innehåll

Day 18 – A book that disappointed you

23 augusti, 2012

Malin: The Nine Lives of Chloe King av Liz Braswell. Det började med att jag och Sofia såg TV-serien (för nästan exakt ett år sedan) och jag fastnade totalt. Om serien ändå fungerade så pass bra, borde inte boken vara bättre? (Jag borde lärt mig min läxa av Vampire Diaries, huvaligen vilken hemsk bokserie.) Men jag köpte samlingsutgåvan som består av tre böcker; The Fallen, The Stolen och The Chosen. Och The Fallen fungerade bra, ganska annorlunda från serien men fortfarande rolig att läsa. Men sen kom The Stolen, och hela serien bara kraschade. Vad hände där egentligen? Den hade aldrig varit realistisk men nu lämnade den kartan och försvann ut i bizarro-träsket. Karaktärerna föll platt och intrigen kändes som den slängts ihop i ren desperation för att få in manuset i tid till deadline. Kanske tog sig serien till den tredje boken, men för att vara helt ärlig så orkade jag aldrig så långt. Chloe fick klara sig på egen hand.

Sofia: För att bli besviken på en bok måste man ju ha haft höga förväntningar som sedan inte infriats. Och må så vara att alla böcker jag läser inte når upp till fantastisk-nivån, men de flesta anser jag ändå vara högst läsvärda. Förutom Twilight nummer tre och fyra dårå. Där fortsatte jag enbart att läsa för att jag gillade de två första böckerna och någonstans höll tummarna för att de senare skulle ordna till sig och bli bra. Och självklart ville jag trots allt veta hur spektaklet skulle sluta.

Malin och Sofia

Inga kommentarer ännu

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 32 andra följare

