Skip to content

Höstregn och Restless

22 augusti, 2012

I morse vaknade jag till ljudet av det jag i mitt stilla sinne kallar höstregn. Jag hoppas såklart att det kommer en överraskande värmebölja som tillåter mig att bada i september men jag förbereder mig på regnrusk. Och för att komplettera den lätt melankoliska känslan som kan infalla när hösten är i antågande vill jag tipsa er om en fantastisk och sorglig film, Restless, som jag har fallit handlöst för.

The story of a terminally ill teenage girl who falls for a boy who likes to attend funerals and their encounters with the ghost of a Japanese kamikaze pilot from WWII.

Det är en historia med bisarra inslag som trots det aldrig slutar vara trovärdig. Den är dessutom så vackert filmad att man kan ägna sig åt att bara njuta av ljuset i filmen. Mia Wasikowska och Henry Hopper gör en fantastisk insats som unga, trasiga och så väldigt kära.

Så när du känner att det är dags att välkomna hösten kan du svepa in dig i en filt, koka en kopp te och hämta ett paket näsdukar och se Restless.

Malin

No comments yet

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 31 andra följare

