Skip to content

Rookie Yearbook One

9 augusti, 2012

För ungefär ett år sedan skrev jag om Rookie Magazine för första gången, den underbara tidningen på nätet som startades av modebloggaren och underbarnet Tavi Gevinson. (Ja, okej, jag är en fangirl.)

Tidningar på nätet är bra, inte tu tal om saken, men det är något speciellt med att hålla en tryckt bok i handen också. Och nu kan man få det bästa av två världar, för de bästa artiklarna från det första året ska ges ut i samlingsvolymen Rookie Yearbook One. Det som gör det spännande är såklart inte bara det tryckta formatet, utan att förlaget som ska ge ut den är det Montrealbaserade Drawn & Quarterly. De ger ut grafiska noveller och de har en fantastisk backlist. I tillägg till det artistiska samarbetet så kommer den 350 sidor tjocka boken också att ges ut med en flexi-disc med musik från Dum Dum Girls (frågan jag inte kan undgå att ställa mig är, var i hela friden ska jag kunna spela en flexi-disc?).

Boken kommer i september och får såklart en stor releasefest under New Yorks modevecka. Den vill jag väldigt gärna vilja ha en inbjudan till men jag anar att jag kommer få nöja mig med att reservera boken på Adlibris.

Malin

2 kommentarer leave one →
  1. 9 augusti, 2012 11:27 e m

    Älskar Tavi, Rookie, och Dum Dum Girls! Den här boken blir ett absolut måste.

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 31 andra följare

