Skip to content

Meg Cabot och dagens sockerchock

2 augusti, 2012

Alla har vi någon gång plockat upp en bok av Meg Cabot, eller hur? Hon har trots allt publicerat över femtio böcker inom alla möjliga genrer och ålderskategorier. Jag har dock inte haft koll på att hon också skriver för vuxna (eller tillåt mig säga crossover-segmentet). Så när jag såg reklam för den senaste boken i Heather Wells-serien, Size 12 and Ready to Rock, var jag tvungen att ta reda på vad det var. Tillåt mig presentera Heather Wells, en före detta popstjärna med otur i, tja, allt:

Heather Wells Rocks! Or, at least, she did. That was before she left the pop-idol life behind after she gained a dress size or two — and lost a boyfriend, a recording contract, and her life savings (when Mom took the money and ran off to Argentina).

När hon på sitt helt vanliga jobb som ansvarig för boendet på ett prestigefyllt college i New York hittar en av de boende död under mystiska omständigheter glider hon in på privatdetektivbanan och ser sitt liv vändas upp och ned i rask takt.

Men det viktigaste var såklart inte baksidestexten, utan den tillhörande boktrailern! Den är tramsig, illrosa och helt hjärndöd. Den gör mig fånigt lycklig och får det att ila i tänderna samtidigt och framförallt får den mig att glädjas över att boktrailers bara blir fler och mer underfundiga vad tiden lider. Se den genast! (Är du bland andra rekommenderar jag hörlurar och att du har en hög tolerans för kommentarer om tuggummipop).

Malin

5 kommentarer leave one →
  1. 2 augusti, 2012 11:34 f m

    Vilken underbar trailer! Och effektiv också… blev riktigt sugen på att läsa boken.

    • 2 augusti, 2012 11:51 f m

      Ja, visst blir man! Man kan nästan ana vilken bra verklighetsflykt den utgör :)

      /Malin

  2. 2 augusti, 2012 12:53 e m

    Hihi :) Får vibbar av Music and Lyrics och Hugh Grant i öppningsscenen.

  3. 4 januari, 2013 1:10 e m

    Tänker precis som Fia Filur på Music & Lyrics och vet inte om jag ska vara glad eller ledsen för att jag missade det mesta av 80-talet! :)

Trackbacks

  1. Bookriot och de bästa boktrailerupplevelserna 2012 « Unga böcker

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 32 andra följare

