Skip to content

Louisiana Literature 2012

30 juli, 2012

Via Johanna Karlsson på Bokhora fick jag nys om den FANTASTISKA författarensemblen som kommer att medverka på den internationella litteraturfestivalen på Louisiana Museum of Modern Art i Danmark. Eller vad sägs om Patti Smith, Nicole Krauss och JONATHAN SAFRAN FOER (som jag tycker är en utmärkt crossoverförfattare)?!

Omkring 40 författare från en rad olika länder kommer att finnas på plats för uppläsningar, diskussioner och debatter och det hela går av stapeln 23-26 augusti. Köper man biljett till museet under de här dagarna ingår litteraturfestivalen. Program över författarframträdanden och liknande kommer att finnas tillgängligt på deras hemsida någon gång i början av augusti.

Sofia

2 kommentarer leave one →
  1. 30 juli, 2012 12:46 e m

    Yay! Tur att man bor i skåne, jag kommer definitivs att åka dit! :D

  2. 30 juli, 2012 1:37 e m

    AAAAAAAA. Jag tror jag dör. Och Louisiana som typ är det finaste muséet jag vet.

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 32 andra följare

