Hoppa till innehåll

Väljer filmen före sporten (as per usual)

22 juli, 2012

Malin kan behålla sin sportsöndag (se nedan), själv har jag filmsöndag. Å andra sidan skulle man kunna säga att trailertittande är en av mina bästa sporter; har jag väl hamnat på IMDB kan det ta tid att sparka mig därifrån. Många filmer med böcker som förlaga är på g och jag är otroligt pepp på Oz: The Great and Powerful, Anna Karenina och The Great Gatsby! Magiskt bra rollbesättning i samtliga också, jag menar; kostymdrama utan Keira Knightley? Icke. Leo DiCaprio som Gatsby? Ungefär som att handsken har hittat den enda hand den passar på. Och sen har vi ju Jude Law. (Nuff said). Folket bakom Gatsby hade förvisso kunnat stryka Tobey Maguire, den mannen ger mig allergiska reaktioner.

Och från författaren Bret Easton Ellis händer kommer The Canyons; som beskrivs handla om ”[y]outh, glamor, sex and Los Angeles, circa 2012″ och har en trailer som inte säger ett dugg men ändå allt. Alienation, egoism och en känsla av att stå utanför allting, att ingenting är särskilt viktigt. Inte en enda gång låter trailern oss komma nära någon av de personer som skymtar förbi i klippens myllrande periferi. Väldigt Easton Ellis alltså. Nästa år har den premiär, datum oklart.

En av årets viktigaste (observera de osynliga kaninöronen på ordet ”viktigaste”) filmhändelser inträffar för övrigt i november. Då kommer Malin och jag köpa stora hinkar popcorn (att gömma oss bakom), sätta oss i biostolarna, sjunka ner så djupt att endast våra huvudknoppar är synliga, förbereda oss nogsamt på cirkus två timmar av pojkar utan tröjor och andra pinsamheter och den SISTA STORA STRIDEN (omigod!). Åh, Twilight, you have given us so much joy! <3

Sofia

Inga kommentarer ännu

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 32 andra följare

