Skip to content

The Horn Book och sommarläsning

31 maj, 2012

Jag vet inte helt hur jag har missat The Horn Book tidigare, men tycker du om att läsa välskrivna artiklar om barn- och ungdomslitteratur, ta del av läslistor eller bara i allmänhet grotta ner dig i andras tankar och funderingar kring det bästa av ämnen (ja, du är på en blogg ägnad åt litteraturfrosseri, jag gissar att du är lite sugen) så är det bara att klicka dig dit.

Jag hittade sidan genom artikeln, What Makes a Good YA Dystopian Novel? Alla som känner en särskild dragning till dystopier bör läsa genast, om inte annat för att ta del av tipslistan.

Sedan är ju sommaren på gång (nej, jag tror inte riktigt heller på det när jag tittar ut genom fönstret, men kalendern ljuger inte… Eller?). Så varför inte spana in tipsen på strandläsning? Listan täcker allt från bilderböcker till YA och alla böckerna publicerades förra året.

(Och jäklar vad jag vill läsa the Disenchantments efter den här recensionen, ge mig en strand någon!)

Malin

2 kommentarer leave one →
  1. 31 maj, 2012 10:37 f m

    Tack för tipset! Ser ut att bli början på en fin vänskap det här. :) Men vågade inte läsa The Disenchantments-recensionen för jag är redan sugen och jag vet inte om jag klarar mer!

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 32 andra följare

