Skip to content

Litteraturen som accessoar

18 april, 2012

Ibland ramlar man över guldkorn – och det handlar inte alltid om berättelser mellan två pärmar. Ibland kan det nämligen vara små fina saker att smycka sig med, givetvis med en litterär touch. Dessa föremål hittar man på Internet, denna aldrig sinande källa till fantastiska fynd! (Ska sluta tramsa mig nu. Har faktiskt varit på Internet förr. Inga konstigheter.)

Inför julklappshandlandet i december tipsade Malin om The Literary Gift Company och det är fortfarande en given favorit. Vid dagens besök föll jag pladask för Oscar Wilde-örhängena. Liten skrivmaskin i ena örat och The Picture of Dorian Gray i andra? Win-win!

På en annan sida, Etsy – Missing Pieces Studio, hittade jag dessa übersöta scrabblebrickor att använda som halsband eller nyckelringspiff. Också ögonblicklig förälskelse. Eller vad sägs om armband med berlocker i form av din favoritbok?! Också på Etsy.

Men finns det inga svenska internetbutiker, eller fysiska, som säljer liknande godis? Någon som har koll? Eller för all del, tipsa mig gärna om andra utländska webbaserade butiker där söta bokrelaterade prylar kan införskaffas!

Sofia

4 kommentarer leave one →
  1. 18 april, 2012 3:51 e m

    Snygga grejer! :D

  2. Boktrollet permalink
    18 april, 2012 4:49 e m

    De där örhängena var helt fantastiska. GE MIG NU!

    • 18 april, 2012 6:02 e m

      Jag vet! Finns fler av samma typ, men med andra böcker/författare. Ha-begär på extremnivå!
      /Sofia

  3. 18 april, 2012 9:08 e m

    Aaah, Etsy! Jag har ett halsband med lyktstolpen från Narnia, från PrettyLittleCharmsUK som finns där! (På Etsy alltså. Inte i Narnia.)

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 31 andra följare

