Skip to content

Bokblickar framåt

1 april, 2012

Vi minns väl alla hur Johanna Lindbäck hajpade Jellicoe Road förra året – och hur hon förmodligen fick många fler än mig att köpa boken på originalspråk? Och det är ju precis det vi bokbloggare har chansen att göra; prata om våra favoritböcker i tid och otid, för att andra (förhoppningsvis) ska upptäcka och kära ner sig i berättelserna vi älskar. För att vi vill fortsätta att diskutera handling och persongalleri långt efter det att boken slagits ihop.

Och relativt ofta händer det ju att man ramlar över en riktigt bra bok. Ibland händer det till och med att man hittar en bok som bara är så där fantastiskt-oerhört-sjukt bra att man vill bara ha mer! J K Rowling kommer förmodligen vara en flitigt använd sökterm på min dator det här året för att nämna ett exempel. Liksom Sarah Dessen nu när sommaren närmar sig. Vissa böcker är så starkt säsongsförknippade. Och på tal om Dessen har Viking Young Readers precis köpt rättigheterna till hennes elfte roman, The Best After Ever, som kommer att släppas i maj 2013. 

En annan bok jag ser fram emot är Ransom Riggs uppföljare till Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children. Jag  har nämnt det tidigare, men vissa saker tål att upprepas: alltså, there will be a sequel! Framför allt ser jag fram emot att se vilket (läs; förtrollande) bildmaterial han har lyckats komma över den här gången.

Men största och häftigaste nyheten kommer här … Ni vet att Miss Peregrine ska bli film, va? (JA!) Men vet ni vilka som ska göra den?! Tim Burton och Jane Goldman! Kan det bli mer lovande än så? imdb.com påstår att filmen har premiär 2013 men mer än det har jag inte lyckats lista ut. För er som inte googlar detta lika ofta som jag, ingen fara, jag kommer att hålla er uppdaterade!

Sofia

One Comment leave one →
  1. 5 april, 2012 12:55 e m

    Om det är Tim Burton som ska göra den så är sannolikheten stor att Johnny Depp är med. I så fall kan det verkligen inte bli mycket bättre än så. Om det ens finns någon roll som passar honom, jag måste verkligen läsa den här boken!

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 32 andra följare

