Skip to content

Hungerspelen – Bokcafé i Lund

26 mars, 2012

Den 28/3 håller Stadsbiblioteket i Lund i ett Bokcafé för alla mellan 13 och 15 år som tycker om Hungerspelen. Det pågår mellan 17-18 och bibblan bjuder på fika.

Jag vet vad ni tänker; varför är inte jag mellan 13 och 15 år? (Är du mellan 13 och 15 år räknar jag kallt med att du har ställt dig upp, vält omkull skrivbordstolen och ropat YES! med en knuten näve i luften, annars tänker jag stirra surt på dig).

Vi som passerat tonåren får nöja oss med att baka något ur kokboken baserad på Hungerspelen och dra ihop till ett eget fika. Eller se filmen en gång till på bio. Det är nästan ett måste för mig och Sofia, då vi efter en bisarr bioupplevelse på fredagens premiär slutade undra hur invånarna i The Capitol kunde hurra åt blodbadet på Arenen och inse att Capitolinvånarna satt runt omkring oss, förklädda till helt vanliga killar och tjejer. Och du som inte kunde låta bli att desperat skrika ut Haymitchs namn varje gång han visade sig på bioduken, det finns en speciell plats reserverad för dig i den undre världen.

Malin

4 kommentarer leave one →
  1. 26 mars, 2012 8:47 f m

    Jag och mina kompisar såg den på smygpremiären i Lund och då var det tack och lov inga som skrek, MEN det blev ganska komiskt varje gång Peeta och Gale kom upp i närbild på duken, för då suckade den yngre delen av publiken unisont … fast hmm, filmen var ju fantastisk och vägde upp för det med råge.

  2. 27 mars, 2012 7:27 e m

    Varför är jag inte 15 år? För en gångs skull tycker man att det vore bra att vara i åldern man ser ut att vara..

    Jag önskar en fantastisk dag i alla fall! :-)

  3. Lina permalink
    3 april, 2012 10:53 e m

    Haha, jag bor i Malmö och åkte till Lund bara för detta. Gissa vad? Det var inställt.
    Tårarna var nära kan jag säga.

    • 4 april, 2012 9:08 f m

      Åh nej! Fanns det några andra så att du kunde spontanfika? (Eller i brist på det, någon du kunde stirra surt på och avkräva en bulle av?)

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 32 andra följare

