Hoppa till innehåll

Chaos Walking

4 oktober, 2011

Har ni läst något av Patrick Ness? Det har inte jag, och jag undrar varför.

I en tweet från Publishers Weekly (Children’s Bookshelf) läste jag att hans dystopiska trilogi ska bli film. Den är uppköpt av Lionsgate, samma filmbolag som producerar Hungerspelen (jag anar ett visst tema…).

Böckerna har vunnit en imponerande mängd priser, och blivit älskade av fansen såväl som kritikerna. Frank Cottrell Boyce (som nominerades till Guardian children’s fiction prize samma år som Patrick Ness) ger den ett fantastiskt omdöme, och diskuterar en intressant aspekt av YA samtidigt.

Den här upptäckten får mig att förvånas över och förälska mig i böckernas värld ännu en gång. Det finns så många spännande olästa böcker, och ibland snubblar man över tidigare oupptäckta skatter (även om ungefär hela världen redan kände till den här serien). Böckerna hamnar på önskelistan direkt!

Har ni läst Chaos Walking-serien? Vad tyckte ni?

Malin

3 kommentarer leave one →
  1. 4 oktober, 2011 12:14 e m

    Jag började med första boken, men blev så irriterad på språket att jag slutade efter hundra sidor. Borde kanske ge serien ett till försök …

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 32 andra följare

